Perfektní potraviny pro zvýšení svalové síly

food for muscle strengthChtěli byste docílit pevných, krásně tvarovaných svalů? Chodit do posilovny ale nestačí, je potřeba myslet i na výživu a my pro Vás máme několik tipů na potraviny, které Vám pomohou.

To nám poskytuje kromě bílkovin také vitamin B12, železo, zinek, či kreatin.

  • Ryby a rybí oleje

Pokud si vyberete ke konzumaci například lososa (z moře, nikoli z farem), získáte zdroj omega-3-mastných kyselin a pořádnou porci bílkovin. Rybí tuk pak snižuje záněty, snižuje tělesný tuk a pomáhá zvýšit hladinu testosteronu.

  • Vejce

Nevyhýbejte se vejcím jen proto, že žloutek obsahuje cholesterol. Vedle něj totiž pomáhá s rozkladem bílku a obsahuje mnoho prospěšných látek – část proteinu, vitaminy A, D a E a cholesterol pak pomáhá zvyšovat množství testosteronu.

  • Jogurty

Ty obsahují prospěšné bakterie, které pomáhají zlepšit trávení. Nejlepší jsou čisté jogurty bez přídavků cukru či ovoce. Řecké jogurty pak obsahují vyšší podíl proteinů.

  • Bobule – maliny, borůvky, ostružiny apod.

Jsou výborným zdrojem antioxidantů, které nás chrání před rakovinou a mnohými jinými onemocněními. Můžete si je dopřát třeba jen tak, s jogurtem, nebo s ovesnými vločkami ke snídani.

  • Oříšky

Jsou skvělým a velice zdravým zdrojem nenasycených tuků, bílkovin, vlákniny, vitaminu E, zinku, draslíku, hořčíku a dalších. Jsou opravdu vydatné, proto stačí hrstka denně (a je jedno jakého druhu). Vyzkoušet můžete také oříšková másla, u kterých si ale dejte pozor na složení a snažte se kupovat ty co nejčistší a především bez soli a cukru.

  • Lněné semínko

Je zdrojem vlákniny, bílkovin a omega-3-mastných kyselin. Nejvíce živin z nich dostanete, pokud je budete konzumovat jemně nadrcené a denně si vystačíte s jednou 1 lžící (třeba do jogurtu).

  • Brokolice

Stejně jako například kapusta, květák, nebo zelí, obsahuje mnoho zdraví prospěšných látek a má vysoký obsah vlákniny. Obsahuje také notnou dávku bílkovin a má velice nízkou kalorickou hodnotu.

  • Špenát

Jedna z nejzásaditějších potravin. Pomáhá v prevenci ztráty svalové hmoty a poškození kost, stejně jako bojuje proti rakovině a srdečním problémům díky mnoha výživným složkám.

  • Quinoa

U nás spíše novinka, ve světě již celkem známá potravina. Pochází z jižní Ameriky a má vysoký podíl vlákniny a bílkovin.

 

Comments are closed.