Nejlepší oblečení na trénink do chladného počasí

clothes_training_cold_weatherRozhodli jste se začít cvičit venku, nebo se sportem teprve začínáte? Pak se Vám budou hodit následující tipy na vhodné oblečení pro trénink do chladného počasí.

K tomu, abyste se správně oblékli do chladna a nebyla Vám ani zima, ale ani horko, je zapotřebí především správně vrstvit a využívat kvalitních materiálů. Mnohdy je ale najít správnou kombinaci opravdu složité. Proto jsme pro Vás sepsali materiály jednotlivých vrstev, které je dobré nosit společně.

Hlavní jsou tři vrstvy: základní, střední a svrchní.

Základní vrstva

Měla by odvádět pot a vlhkost z těla ven, aby v něm uchovala teplo a sucho. Nejlepší je zvolit si přiléhavý materiál nejlépe z polyesteru, vlny, hedvábí, polypreopylenu, thermaxu nebo thinsulatu (a podobných sportovních tkanin). Vyhnout byste se měli bavlně, protože ta uchovává vlhkost, takže triko poté zůstává mokré a odvádí teplo z těla. Důležité je si také vybrat hrubost této vrstvy, která záleží na tom, jakou aktivitu budete provozovat a jaká je venkovní teplota. Lehčí znamená lepší odvádění a hrubší lepší tepelnou izolaci.

Střední vrstva

Ta by měla mít za úkol izolovat a udržovat vaše tělo v teple. Měla by být trochu volnější než základní vrstva, ale zároveň by měla být se základní vrstvou v kontaktu, protože jejím účelem je přebírat vlhkost ze základní vrstvy a odvádět ji dále do vrstvy vnější/svrchní. Mezi vhodné materiály patří peří, polyester, fleece, vlna, a novější syntetické nebo přírodní tkaniny.

Svrchní vrstva

Měla by uvolňovat vlhkost ven, ale zároveň by měla chránit před větrem a deštěm. Typické materiály pro tuto vrstvu jsou Gore-Tex a podobné nepropustné tkaniny.

Hlava, ruce a nohy

Pokud chcete zajistit, aby z Vašeho těla opravdu neunikalo žádné teplo, měli byste myslet také na hlavu – nasaďte si sportovní zimní čepici, nebo alespoň čelenku přes uši. Je dobré také mít rukavice, stejně jako ponožky a boty, které jsou vhodné pro Váš sport a venkovní teplotu.

Myslete na to, že pokud Vám bude přílišné teplo, můžete vždy některou z vrstev jednoduše sundat a pokračovat v tréninku.

 

Comments are closed.