Jak trénovat v teplém počasí

Pokud Vás trápí otázka jak a zda vůbec trénovat v teplém počasí, máme pro Vás odpověď. Pokud se totiž k tréninku v horku donutíte, bude pro Vás mít mnohem větší efekt, než kdybyste trénink podnikli v chládku. Důležité ale je, abyste v každém případě dodržovali několik bodů a to především kvůli svému zdraví. Pokud však nejste příliš fyzicky zdatní, doporučujeme tréninky přesunout do uzavřeného prostoru.

Pití

V horkém počasí je zapotřebí zvýšit příjem tekutin sám o sobě, pokud k tomu ještě intenzivně cvičíte, příjem vody o toTrain_Drink zvyšte. Pozor na pití nápojů s obsahem kofeinu a podobných látek. Těm se ve dnech tréninku v horkém počasí raději vyhněte, jelikož mohou způsobovat zahřátí organismu (zvýšení tlaku) a pomáhají Vás odvodňovat, což je také něco, čemu se chceme vyhnout.

Vlhkost

Je důležité, abyste dbali na vlhkost vzduchu v době, kdy se chystáte sportovat. V případě, že je extrémní horko a do toho je velice vysoká vlhkost vzduchu, měli byste zvážit přesun tréninku do vnitřních prostor. A proč? Z toho důvodu, že naše tělo se ochlazuje za pomoci potu, pokud je však v okolí vysoká vlhkost, pot se neodpařuje a tělo se tak hůře ochlazuje.

Nepřehánějte to

I když tréninky provedené ve vysoké teplotě mají daleko větší účinky, doporučují se pouze pro ty s opravdu dobrou fyzickou kondicí a profesionály, kteří se potřebují připravit na náročný závod, či do extrémních podmínek.

Pokud se již rozhodnete pro trénink v takovémto počasí, zkuste následující tipy pro co největší účinek.

Hodina

Po tuto dobu je dobré hlídat si zvýšenou tělesnou teplotu (kolem cca 38°C), což Vám zajistí, že se časem na teplo aklimatizujete. V tuto chvíli budete také víc spalovat, potit se a cvičení bude náročnější.

5-10 dní

To je doba, po kterou byste se měli sportu věnovat za sebou v době tepla. Dny volna si samozřejmě dát můžete, nicméně alespoň obden byste trénink měli provést.

Pokud dodržíte tyto body všechny najednou, můžete očekávat, že se Vaše další tréninky stanou snazší, protože si Vaše tělo postupně na vysokou teplotu zvyká. Při pozdějším cvičení v chladnějším prostředí pro Vás budou cviky daleko jednodušší.

 

Comments are closed.