Jak se zlepšit ve Vašem sportu

improve your sportMáte pocit, že se ve Vašem oblíbeném sportu nikam neposouváte? Podívejte se s námi, na co je dobré si dávat pozor a jak se motivovat, abyste se zlepšili.

1. Vytvořte si plán a nastavte cíle

Základem je, abyste si uvědomili důvod, proč se danému sportu věnujete. Chcete se udržet v kondici, zaběhat si maraton, nebo něco jiného? Je důležité si jako první stanovit nějaký cíl, abyste si poté mohli sestavit celý cvičební plán a aby Vás tento cíl motivoval k další cestě.

2. Cvičte pravidelně a střídejte druhy cvičení

Když si budete sestavovat cvičební plán, pokuste se jej sestavit tak, aby se pro Vás cvičení stalo pravidelnou (třeba i denní) rutinou. Pokud si na cvičení v určitou dobu zvyknete, bude pro Vás celkově snazší se mu věnovat. Pokud možno také střídejte alespoň dva druhy cvičení. Pokud jste zvyklí jen posilovat, přidejte trochu aerobního cvičení. Pokud jste zase naopak zvyklí třeba jen na běh, zkuste k tomu také trochu posilovat. Kombinace více druhů cvičení vás z dlouhodobého hlediska zefektivní.

3. Nezapomínejte na protažení

Je opravdu potřeba před i po každém cvičení.

4. Dodržujte zdravý a plnohodnotný jídelníček

Dávejte si pozor především na pestrobarevnou stravu, ve které by měly být zastoupeny všechny vitaminy a minerály. Také si dejte pozor především na příjem bílkovin a sacharidů, které jsou při sportu velice důležité.

5. Dopřejte si relax

Nechejte svým svalům 1-2 dny v týdnu odpočinku. Neměli byste je tehdy pokud možno zatěžovat vůbec a pouze je nechat zregenerovat. Zvažte také čas od času masáže, které uvolní nejen Vaše svalstvo, ale také Vás celkově zrelaxují. A nakonec, tělo potřebuje dostatek spánku k regeneraci, takže si zkuste dávat pozor na dostatečné množství spánku.

6. Omezte kofein, alkohol a jiné návykové látky

I když je kofein v malých dávkách vhodný pro nakopnutí, měli byste si dávat pozor a jeho dávky omezovat. Stejně jako alkohol a další látky mají na Váš organismus negativní vliv a ve výsledku Vám ubírají energii potřebnou pro sport.

7. Nechte se inspirovat

Přečtěte si knihy nebo články od známých trenérů, kteří jsou Vám blízcí, nebo si nechte poradit od svého trenéra.

 

Comments are closed.